Horní menu

Fulltextové vyhledávání

Kalendář

P Ú S Č P S N
1 2
Záchranná služba v VIII. třídě
3
Matematická olympiáda - kat. Z6 - Z8 - Okresní kolo v Pelhřimově
4 5 6 7
8 9 10
Zápis do první třídy - od 13:30 do 17:00
Dějepisná olympiáda - Krajské kolo v Pelhřimově
Exkurze do Terezína - VII. + VIII. třída
11 12
Přijímací zkoušky na střední školy
13 14
15
Přijímací zkoušky na střední školy
16 17
Třídní schůzky II. až VIII. ročník - od 15:30
18 19 20 21
22 23 24 25 26
Dopravní soutěž - školní kolo
27 28
29
Úřad práce Pelhřimov - VIII. třída
30 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Aktuálně ze ZŠ Horní Cerekev > Jak to bude dál?

Jak to bude dál?



Vážení rodiče,

za poslední týden jsme se v ujasnění podmínek návratu dětí do škol dále neposunuli, stále jsme v očekávání manuálu MŠMT s požadavky na hygienické a organizační podmínky ve školách od 25. 5. 2020 (věřme, že platí slíbený termín do konce dubna). Opírat se tak můžeme pouze o oficiální text na stránkách ministerstva, z něhož vyjímáme:

  • Doporučený počet žáků ve školní skupině bude 15 a bude možné jej dle místních podmínek navýšit, musí však být splněna podmínka jedno dítě v lavici.
  • Složení skupin bude neměnné a dítě tedy nebude moci skupiny měnit. Vzájemný kontakt skupin bude omezený.
  • Školní družiny, školní kluby ani zájmové kroužky nad rámec jedné skupiny povoleny nebudou.
  • Tělesná výuka bude zakázána.
  • Co se týče jídelen, jejich otevření bude podmíněno aktuální epidemiologickou situací a místními podmínkami, zejména pak možností oddělení jednotlivých skupin.
  • V průběhu vyučování bude sice doporučeno nošení roušky, nicméně vyučující bude moci o jejím nošení rozhodnout dle potřeby. Při skupinové práci a aktivit ve vzájemné blízkosti, ale stejně tak mimo třídu a ve společných prostorách škol budou roušky povinné.

Celý text a harmonogram uvolňování MŠMT: zde

 

Svou představu o průběhu vzdělávání pak doplňujeme o střípky posbírané z různých vyjádření odpovědných činitelů v médiích:

...děti se ve skupinách nebudou učit podle standardního rozvrhu. Dopoledne budou dělat úkoly, které jim nyní přicházejí vzdálenou formou, a odpoledne bude skupina fungovat jako školní družina.

...dopoledne u skupiny postačí pedagogický pracovník, nemusí ji vést učitel. Odpoledne se pak o skupinu mohou starat vychovatelky.

...jestliže rodiče umístí dítě do školní skupiny, nebudou mít nadále nárok na ošetřovné. Ministr řekl, že podporuje, aby ošetřovné zůstalo zachováno pro rodiče, kteří se rozhodnou nechat dítě doma. Příslušný zákon připravuje ministerstvo práce.

K tomu přidejme názory hygieniků a epidemiologů:

Děti se do školy nakonec do konce školního roku smí vrátit, ovšem jenom ty, jejichž rodiče budou chtít. Mají sedět samy v lavicích, debatuje se o nošení roušek. Zároveň má pokračovat částečně výuka online. Co byste z vašeho hygienického pohledu viděla ve školských zařízeních jako největší nebezpečí?

Největší riziko je shromažďování dětí z jiných tříd. Když dítě chodí do ustáleného kolektivu, tak tam to riziko onemocnění může hrozit, ale není tam riziko přenosu onemocnění dál. Nejtěžší bude vyřešit situaci v jídelnách, vyřešit stravování dětí, tam by riziko bylo daleko vyšší. Stejně tak u kolektivních sportů, ale tělocvik se provozovat nebude, tím pádem to riziko odpadá.

Takže o přestávkách předpokládáte, že bude na školách panovat pevný režim, žádné nekontrolované pobíhání po chodbách?

Určitě. Budeme dbát na to, aby skupina dětí, která se bude vzájemně stýkat, byla co nejmenší a byla stabilní.

Kdy se plánuje otevření venkovních hřišť ve městech?
Otevření některých venkovních hřišť ve městech se bude zvažovat nejdříve v červnu na základě epidemiologické situace.

Kdy se plánuje otevření venkovních sportovních kroužků pro děti např. fotbalové a jiné sportovní tréninky?
U sportovců s profesionální smlouvou je třeba brát v úvahu, že sport je jejich zaměstnání, zdroj jejich obživy, proto měli prioritu při otevření. Otevření venkovních sportovních kroužků se bude zvažovat nejdříve v červnu na základě epidemiologické situace.

Tato doposud známá fakta jsou však diskutabilní a jejich zavedení do praxe školy - zejména u menších dětí - bude velmi obtížné. Za všechny možné komentáře k výše uvedeným bodům nabízím krátké (0:44) video ze současné situace ve škole v Německu: zde

Jedná se sice o starší děti, ale posuďte sami...

Na závěr Vám ještě nabízíme desatero domácího učení

+

742-charles-farrar-browne-obrazky-s-citaty-prumerny-ucitel-vypravi-dobry-uc_UN0WZxs.png

Synonymem pro slovo "učitel" je teď slovo "rodič".

*Za to Vám patří velký dík!*

tenor.gif