Horní menu

Fulltextové vyhledávání

Kalendář

P Ú S Č P S N
30 1 2 3 4
Plavecká výuka - 3. a 4. ročník
5 6
7 8
Exkurze Praha - 3. a 4. ročník
9 10 11
Plavecká výuka - 3. a 4. ročník
12 13
14 15
Dopravní výchova - 4. ročník
16 17 18
Plavecká výuka - 3. a 4. ročník
19 20
21 22 23 24 25
Plavecká výuka - 3. a 4. ročník
26 27
28 29 30 31 1 2 3

Plánované akce

P Ú S Č P S N
30 1 2 3 4
Plavecká výuka - 3. a 4. ročník
5 6
7 8
Exkurze Praha - 3. a 4. ročník
9 10 11
Plavecká výuka - 3. a 4. ročník
12 13
14 15
Dopravní výchova - 4. ročník
16 17 18
Plavecká výuka - 3. a 4. ročník
19 20
21 22 23 24 25
Plavecká výuka - 3. a 4. ročník
26 27
28 29 30 31 1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Aktuálně ze ZŠ Horní Cerekev > Sdělení rodičům

Sdělení rodičům



Vážení rodiče,

dovolte abych Vám oznámil, že ve středu 6. 11. 2019 bude na naší škole probíhat výuka jako v jiné dny. Po důkladném zvážení celé situace jsme kolektivně dospěli k názoru, že se stávky plánované ČMOS nezúčastníme

Samozřejmě jsme si vědomi celkové neutěšené situace v českém školství, kdy investice do školství jsou dlouhodobě na chvostu investic ve srovnání se státy v celé Evropě, ale tato konkrétní stávka naši situaci zdaleka neřeší. Věříme, že trend zvýšené podpory školství nastolený před pár lety bude pokračovat a nechceme Vám komplikovat situaci kvůli problému navýšení platů o 10% do tarifů nebo 8% do tarifů + 2% do nadtarifních složek, což v konečném důsledku je zase jen 10%.

Nejde přece jen o platy. Jde o celkový příliv financí ze státního rozpočtu do nejen základního školství. Jde o to, abychom peníze na nezbytnou modernizaci školství nemuseli získávat z dotačních titulů EU, které předpokládají spoluúčast zřizovatele a navíc jsou účelové - např. zaplatí nám vše v učebně, ale na chodbách či ve sborovně už ne...přitom elektřina, voda, odpady - to vše se nedá přerušit a tím vznikají nedotační náklady, které znamenají finanční zátěž pro zřizovatele škol. 

Možná si říkáte: "Co ti učitelé pořád chtějí?!?" Mají prázdniny, pořád jim přidávají... Ano, máme prázdniny, pořád nám po troškách přidávají, ale ani zdaleka nedosahujeme na platy vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců v jiných oborech (platy se zvyšují i jinde, jen o těch našich se mluví v médiích). Chceme podmínky srovnatelné s ostatními vyspělými státy v Evropě, kde se neřeší naplněnost tříd, kde je běžné, že ve třídě (zvlášť inkluzní) je běžná přítomnost několika pomocníků učitele, kde po určité době mají učitelé "odpočinkový" rok ke studiu či vzdělávacímu cestování...

Nepodceňujte prosím hlavně psychickou náročnost našeho povolání a skutečnost, že každodenní "boj s přesilou" (žertem míněná citace Miloslava Šimka) je někdy velmi vysilující. Pro velkou většinu učitelů obecně platí - pokud bychom opravdu děti a své povolání neměli rádi, dávno bychom pracovali jinde. Nechceme jen, aby hlavně učitelé - živitelé rodin nemuseli spěchat do dalšího zaměstnání a aby vůbec po studiu do pozice učitele nastoupili. Jistě, vyšší platy samy o sobě české školství nepozvednou, mohou však pomoci díky zvýšení atraktivity povolání učitele přilákat opravdové osobnosti, které současné platové podmínky a neperspektivnost odrazují.

Na naší škole nejen chceme, ale i dáváme. Jdeme naproti zatím drobně se lepšícím podmínkám, malým důkazem toho jsou všechny projekty, které jsme buď sami vytvořili nebo se na nich významnou měrou podíleli. Jen za poslední roky to byly stovky a stovky hodin. Hodin, které nejsou vidět, nikdo je neohodnotí. Hodin pro lepší školu, pro lepší vzdělávací podmínky, pro naše děti... 

Do budoucna svou účast na stávce nevylučujeme, pokud bude problém školství řešen zásadně a razantně. 

Na závěr dovolte malé odlehčení... s určitou dávkou nadsázky vykresluje české učitelky nám velmi dobře známá písnička:

https://www.youtube.com/watch?v=DoOwOX_H6oM (červnová učitelka)

 

                                                                                      Mgr. Vítězslav Skopal, ředitel školy