Horní menu

Školské ledy se pohnuly, ale...



V posledních dnech se problematikou znovuotevření škol vláda zabývá intenzivněji a zavedením povinného testování žáků i zaměstnanců škol nám dává novou naději na návrat dětí do škol. Z vyjádření vládních činitelů však nevyplývá jednoznačně, kdy k této očekávané události dojde: 

*ministr vnitra po jednání vlády řekl: „Ruku v ruce s návratem školáků musí jít systém testování. Připravíme strategii pro další postup. Od března by se školy mohly otevřít.“

*neřekl, jak konkrétně bude testování ve školách vypadat. Uvedl pouze, že otevření škol nesmí negativně ovlivnit epidemiologickou situaci. Na testovací strategii začne Ministerstvo školství teprve pracovat.

*u žáků základních škol by se využily antigenní testy. Podle Hamáčka bude testování ve školách složitá logistická operace a štáb by měl projednat, jak by se mohl zapojit integrovaný záchranný systém a kraje. Ministerstvo zdravotnictví podle vicepremiérova odpoledního vyjádření musí nejdřív stanovit, jaké testy se zvolí. Poté je potřeba je nakoupit a musí se zajistit i jejich skladování a distribuce. Nutné je znát také přesný postup použití a frekvenci testování. „Dáme dostatečný prostor zřizovatelům i ředitelům škol, aby se na to připravili,“ řekl vicepremiér.

 

*na dotaz proč vláda, přesněji Ústřední krizový štáb, nezačala dříve pracovat na projektu testování žáků, řekl ministr vnitra pouze: „Protože jsme ten materiál z Ministerstva školství dostali dnes ráno.“

My Vám tento pracovní materiál (jedná se o návrh, který bude dále upravován) nabízíme zde: Manual_covid_testovani_ve_skolach_05-02-2021.docx

Instruktážní materiál  k testování pro děti:

covid testování ve školách.jpg

*vláda chce školy otevřít především maturantům, nebude to ale dřív než v březnu, do té doby musí teprve vytvořit systém jejich testování.

Zkušenosti z rakouských škol: rakousti-skolaci-si-chvali-covidove-testy-z-nosu-cesko-vyckava

 

Nám nezbývá než věřit, že školské "ledy" se tentokrát pohnuly natolik, že do škol budou brzy proudit "řeky" dětí!

Věřit, že ředitelé škol dostanou více pravomocí k organizaci školní docházky vzhledem ke specifikům každé školy.